میگن اینها همه غول هستند!

با تقدیم سلام

در این مقاله دوست دارم شما رو با افراد تاثیر گذاری در حوزه های اقتصاد و صنعت کشور آشنا کنم از این افراد طبق ایمیلی که یکی از دوستان به من ارسال کرده بود با عنوان غول یاد شده! شاید بهترین عنوانی رو که میشه به اونا اختصاص داد غول تجربه باشه! به امید روزی که همه ی شما در حوزه ی کاری خودتون تبدیل به یه غول های خوبی بشین! لطفا ادامه مطلب رو مطالعه فرمایید.

ادامه نوشته

آموزش MBA به روش  مدرسه مالی و کسب و کار لندن

با تقدیم سلام

امروز قصد دارم موضوع جدیدی رو در وبلاگ با عنوان فیلم های آموزشی راه اندازی کنم. هدفم از این کار آشنا کردن هر چه بیشتر دوستداران علم و هنر مدیریت با آخرین سرفصل ها و مطالب آموزشی این علم هستش. این مجموعه از فیلم های آموزشی از ارائه ی مطالب آموزشی توسط اساتید مدرسه تجارت(کسب و کار) و مالی لندن(London school of Business and Finance) تهیه شده و هر مجموعه شامل معرفی مختصر، پرزنت درس و یک نمونه کیس استادی(مطالعه موردی) هست. دوستای عزیزی که هنوز با زبان انگلیسی سر دشمنی دارند اصلا نگران نباشند! چرا که زبان آموزشی مطالب بسیار روان و ساده هست و در صورت آشنایی مختصر با زبان انگلیسی حدود 80 درصد مطالب رو به راحتی فرا خواهید گرفت. سعی می کنم به طور مستمر هر هفته یک مجموعه رو در وبلاگ قرار بدم. امیدوارم که بتوانم یک گام کوچولو هم که شده برای پیشرفت ایران عزیز بردارم.

اما می توانید اولین مجموعه رو از طریق لینک های زیر دانلود بفرمایید.

موضوعات این مجموعه (بازاریابی جهانی):
Introduction to Global Marketing
 Lecture in Global Marketing
Case Study- Global Marketing
http://ubuntuone.com/17slCreV8qc1HIlWpjKnd4

با یک مدیر ایرانی موثر در تکنولوژی جهانی آشنا شوید

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بدون آنکه خبر داشته باشند هر روز از فناوری‌هایی استفاده می‌کنند که طراح و خالق آن حسین یسایی، یک ایرانی مقیم لندن است. نام وی و شرکت تحت مدیریت وی «ایمجینیشن تکنولوجیز» را هیچگاه روی وسایل ارتباطی جدید، روی تابلوهای تبلیغاتی و یا در کنار نام‌های معروفی مثل اپل و گوگل نمی‌بینیم.چهره حسین یسایی همچون سایر نام‌آوران عرصه فناوری ارتباطی مثلا مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک و یا استیو جابز از موسسان و مدیران اپل شناخته شده نیست. با این همه هر کسی که از تلفن‌های آی‌فون و یا انواع دیگر همراه‌های هوشمند استفاده می‌کند به این ایرانی پنجاه و پنج ساله مدیون است.

ادامه نوشته

رتبه بندی کیفیت زندگی

با تقدیم سلام

شماري از اقتصاددانان "واحد اطلاعات اقتصادي"(EIU) براساس سطح درآمد سرانه و هزينه هاي سبد خانوار، سطح دسترسي به كالاها و خدمات مناسب و با كيفيت و خدمات بهداشت و درمان ۱۱۰ كشور جهان را رتبه بندي كرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري اينترنشنال بيزنس تايمز، در اين جدول شاخص ايده آل را در عدد ۱۰ را در نظر گرفته و به طور نمونه با توجه به درآمد و شاخص ارزان بودن كالاها و خدمات و دسترسي آسان ۱۱۰ كشور جهان را رتبه بندي كردند كه اين آمار به شرح ذيل است:

ادامه نوشته

اقتصاد و تولید ایران دچار بیماری هلندی شده!

سلام 

اینبار قصد دارم یه سرکی به یکی از حوزه های اقتصادی بزنم که البته ارتباط بسیار نزدیکی با رشته ی ما یعنی مدیریت داره و صد البته خود من به عنوان یه عضو از بدنه ی پیکره ی تولید اون رو از نزدیک لمس کردم. اونم اینه که بالاخره می خواهیم این بیماری که به جون اقتصاد و تولید کشور ما افتاده رو بررسی می کنیم، بیماری که هیچ کس نمیتونه اونو انکار کنه! باور ندارید سری به ادامه ی مطلب بزنید تا ببینید این بیماری هلندی دیگه چه مرضی هستش !!!

 ابتلای اقتصاد ایران به بیماری هلندی به سال های ...........

ادامه نوشته

مدیریت فضاهای نامرئی

هر محیط كار دارای اجزایی است كه به اعتباری می توان در دودسته ثابت و متغیر قرار داد:
۱ - اجزای ثابت محیط كار كه در یك برش زمانی نسبتاً ثابتند‍؛ مثل مدیر، مرئوسین، كارهای روزمره و تجهیزات محیط كار؛
۲ - اجزای متغیر محیط كار كه دائم در حال تغییر، نوسان و تكاملند؛ مثل: بــــازدهی، بهــره وری در كار، میزان رضایت بخشی كار از دید مرئوسین و فضای بین مدیر و مرئوس. لطفا ادامه مطلب را مشاهده فرمایید.

ادامه نوشته

نبرد هیجان انگیز تبلیغات

مثل همیشه اول سلام

احتمالا طی روزهای گذشته ایمیل هایی رو از دوستاتون و یا گروه های مختلف با عنوان " امپراطوری سامسونگ " دریافت کرده باشید. من خودم امروز برای بار ششم این ایمیل رو دریافت کردم. به نظر شما آیا این یه اتفاق تصادفیه؟ به نظر من نه ! شاید از طریق رسانه های مختلف ماجرای یک تبلیغ توهین آمیز ساخته شده در رژیم نماینده شیطان بر زمین رو شنیده باشید که از طریق کنترل از راه دور توسط یک دستگاه تبلت گالکسی سامسونگ نیروگاه بوشهر منفجر میشه !!! شرکت سامسونگ و نماینده های ایرانی اون ساخت این کلیپ تبلیغاتی رو محکوم کردند و اعلام کردن که نقشی در تهیه این تبلیغ نداشتند. حالا درست یا غلط بودن این ادعا بماند اما این چیزی که اینجا به نظرم خیلی جالب میاد واکنش بسیار سریع مشاوران تبلیغاتی این شرکت بوده که با انتشار امپراطوری سامسونگ قصد دارند فضا رو آروم کنند و به این ضد تبلیغ یه جواب مناسب بدند. البته این موضوع رو هم میشه از بعدهای دیگری بررسی کرد به طور مثال همون طور که شما می دونید در مباحث مدیریتی، سازمان رو از دو بعد محتوایی و ساختاری مطرح می کنند و در بعد محتوایی سازمان از نظر اندازه بررسی می شه و اندازه سازمان رو به طور کلی به سازمان بزرگ و کوچک تصور می کنند پس قاعدتا سامسونگ رو باید از دسته ی سازمان های بزرگ قلمداد کنید اما این دسته بندی به شما میگه سازمان های بزرگ از انعطاف پذیری پایینی برخوردار هستند! جواب این تناقض ساده در ساختارهای مثل سامسونگ نهفته است که : علی رغم بزرگ بودن از مزایای یه شرکت کوچک نیز به خوبی بهره مندند و از انعطاف پذیری برخوردارند. این یک شیوه مدیریتی بسیار عالی هستش(البته به نظر من). متشکرم که با حوصله این مطلب رو مطالعه کردید.


منبع : خودم

6 مورد کاوی

با تقدیم سلام 

یه تشکر ویژه دارم از مدیران وب سایت مدیر ایران . دوستان عزیر لطف کردن و یه فایل حاوی 6 مورد کاوی رو به صورت پی دی اف حاضر کردن که واسه شما آپلود کردم که می تونید از طریق لینک زیر دانلود کتید

http://www.4shared.com/office/2cksJksy/CaseStudy_ModirIran.html?

واکاوی موردی شکست شرکت کداک

شاید در طی روزهای گذشته خبرهایی رو در باره اعلام ورشکستگی  کداک یکی از غول های صنعت عکاسی شنیده باشید در این مقاله ما سعی می کنیم چند تا از علت های خیلی ساده ای رو کداک ازش غافل بود که در نهایت منجر به ورشکستگیش شد رو بررسی کنیم. لنین می گفت کاپیتالیسم حتی حاضر است طناب دار خودش را هم در ازای پول به شما بفروشد. شاید لنین واقعا این جمله را نگفته باشد، اما این عبارت واقعا یک حقیقت است. کاپیتالیسم همیشه تکنولوژی هایی اختراع می کند که در نهایت به نابودی خودش می انجامند.شرکت ایستمن کداک یکی از نمونه های صحت این جمله قصار است. این شرکت یکی از اولین دوربین های دیجیتال را در سال ۱۹۷۵ اختراع کرد.

ادامه نوشته

حباب اقتصادی و آموزش ماهیگیری از آن !

به هر نوع خريدي به قصد فروش گرانتر در كوتاه مدت «سفته بازي» مي‌گويند خواه اين اقدام خريد اوراق بهادار باشد، خواه سكه يا دلار يا هر كالاي ديگر مثل زمين و ملك و بايد گفت سفته بازي و درآمدهاي به دست آمده از آن، از آنجا كه بر پایه توليد ارزش افزوده نيست براي اقتصاد مضر است. بیایید اول  داستان شکل گیری یک حباب را بررسی کنیم : لطفا ادامه مطلب را مشاهده فرمایید

ادامه نوشته